Garantie en Service

Wij staan als professionele speciaalzaak volledig achter onze producten, onze service en de klant. Mocht u om welke reden dan ook niet tevreden zijn met uw bestelling, neem direct contact met ons op. 

We kijken dan eerst of het probleem direct te verhelpen is, zo niet, dan sturen we u een e-mail met retour instructies. U kunt het defecte product dan aan de hand van die instructies naar ons retour zenden. Na ontvangst van het product kijken wij het na en repareren of vervangen het indien nodig.

Ervaring leert dat veel problemen ook op te lossen zijn door het veranderen van instellingen of door firmware updates. Daarom verzoeken wij u vriendelijk om eerst onze helpdesk te raadplegen, voordat u het product bestempelt als defect.

Voor consumenten geldt op al onze producten minimaal 2 jaar garantie vanaf de factuurdatum. Daarnaast geldt de wettelijke garantie. Voor zakelijke aankopen hanteren wij de garantietermijn van de fabrikant, deze kan in sommige gevallen 1 jaar zijn.

Mocht er bij een product aanvullende (fabrieks-) garantie aangeboden worden dan doet deze aanvullende garantie niets af aan de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kun je met een gegronde klacht bij ons terecht. Zie voor meer informatie: klacht of defect buiten garantie.

Een uitzondering hierop zijn accu's en batterijen voor laptop's. Hier wordt de fabrieksgarantie op gegeven en deze is vaak korter dan 2 jaar. 

Mocht er een artikel defect raken: buiten de wettelijke garantie geldt ook fabrieksgarantie. Op al onze producten is de garantietermijn van de leverancier van toepassing. En dit wordt natuurlijk altijd nageleefd als aan de voorwaarden van de garantie is voldaan. 

Voordat u een artikel retour zendt is het gewenst  dat u in alle situaties contact met ons opneemt. Wij helpen u dan graag verder. 

Verzendkosten voor de retourzending zijn voor uw rekening. De verzendkosten die wij maken om het artikel weer naar u terug te sturen worden door ons vergoed.

De garantie komt te vervallen wanneer:

  • Er sprake is van schade door ongelukken of rampen, zoals brand, overstromingen, aardbevingen, bliksem, vandalisme of diefstal.
  • Er wijzigingen aan het product zijn aangebracht of wanneer er sprake is van materiële schade, verkeerd gebruik, reparatie door een niet-geautoriseerde dealer, verkeerd onderhoud of wanneer de producten voor andere doeleinden zijn aangewend dan dat het product bedoeld is.
  • Er sprake is van val-, vocht-, stoot- en/of drukschade.

 

Klacht of defect buiten garantie

Ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kun je met een gegronde klacht bij ons terecht. Kun je redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten uw schuld om ontstaan, dan zullen wij het artikel (laten) repareren of vervangen. In alle gevallen bewaken wij de snelle afhandeling van de klacht. 

Soms is het redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als je het product een lange tijd op een normale manier hebt kunnen gebruiken en je dit door de reparatie langer kunt gebruiken. Of je hebt een product al lange tijd gebruikt en je krijgt een nieuw product. Als het redelijk is om een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren we jou hier vooraf over. 

Suggesties

Heeft u suggesties hoe wij u beter van dienst kunnen zijn? Laat het ons weten, bij voorkeur via onze klantenservice. My Media Center probeert altijd het hoogste niveau te behalen en uw suggesties zijn daarom altijd welkom. Onze missie is om u de hoogst mogelijke service te bieden en ervoor te zorgen dat u tevreden bent.

Klachten

My Media Center doet er alles aan om een perfect product te leveren. Mocht een artikel, de service of de levering niet aan je verwachtingen voldoen neem dan zo snel mogelijk, na ontvangst van de bestelling, contact met ons op (0492-777176). U kunt natuurlijk ook een e-mail sturen naar [email protected].

Wij zullen de klacht z.s.m mogelijk in behandeling nemen en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht te komen met een inhoudelijke reactie. 

Komt u er met ons niet uit, dan kunt u de klacht indienen bij:

de Geschillencommissie

Postbus 90600

2509 LP Den Haag

www.degeschillencommissie.nl